loading...

پارس بلاگیز

آیا صورت شما رنگ پریده به نظر می رسد و ممکن است دلیل آن سیاهی های دور چشم باشد. هیچ محصول مصنوعی راه حلی درازمدت برای سیاهی دور چشم شما نمی دهد و برخی حتی ممکن است وضعیت را بدتر کنند. ممکن است تکنیک ه

snow بازدید : 231 سه شنبه 24 مرداد 1402 نظرات (0)

آیا صورت شما رنگ پریده به نظر می رسد و ممکن است دلیل آن سیاهی های دور چشم باشد. هیچ محصول مصنوعی راه حلی درازمدت برای سیاهی دور چشم شما نمی دهد و برخی حتی ممکن است وضعیت را بدتر کنند. ممکن است تکنیک های کوتاه مدت زیادی برای پوشاندن آنها پیدا کنید. پس چرا راه حل های طبیعی روغن بادام شیرین برای سیاهی دور چشم را امتحان نکنید؟

اجازه دهید شما را با مزایای فوق العاده روغن بادام آشنا کنیم که می تواند برای کاهش سیاهی زیر چشم معجزه کند. اسیدهای چرب آمینه موجود در روغن بادام به هیدراته نگه داشتن پوست اطراف چشم کمک می کند. در این پست درباره مزایا و ترفند های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم بیشتر آشنا خواهید شد.

چه چیزی باعث سیاهی دور چشم می شود؟

کمبود خواب، استرس، آلرژی یا بیماری همگی باعث سیاهی زیر چشم شما می شوند. بسیاری از افراد حتی اگر به اندازه کافی بخوابند، همچنان دایره های سیاه زیر چشم خود دارند. این می تواند به این دلیل رخ دهد که پوست اطراف چشم نازک تر است و رگ های خونی را برجسته می کند. علاوه بر این، پوست نازک تر مستعد کم آبی و از دست دادن رطوبت است.

بیشتر بخوانید: سیاهی دور چشم نشانه چه بیماری است

آیا روغن بادام شیرین برای دور چشم خوب است؟

پف زیر چشم و سیاهی دور چشم شما هر دو با روغن بادام قابل بهبود هستند، زیرا روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فراوان است. رتینول، ویتامین E و ویتامین K دیگر مواد موجود در روغن بادام هستند که می‌توانند به حفظ نرمی پوست اطراف چشم‌ها بدون تحریک آن کمک کنند.

فواید روغن بادام شیرین برای دور چشم

روغن بادام بهترین روغن برای درمان سیاهی دور چشم و پف چشم است زیرا فواید مختلفی برای مراقبت از پوست دارد. اما چه چیز دیگری؟ با مزایای روغن بادام شیرین برای حلقه های زیر چشم و سایر مشکلات پوستی آشنا شوید.

1. تیرگی های زیر چشم را کاهش می دهد:

روغن بادام دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش تورم پوست کمک کند. به سرعت جذب پوست می شود تا اثری آرام بخش داشته باشد و به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی و ضد التهابی آن، تورم و خارش تضمینی از بین می رود.

2. رنگ پوست را بهبود می بخشد:

روغن بادام به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، توانایی افزایش رنگ و رنگ پوست را دارد. افزایش کلاژن سازی، بازسازی پوست و آبرسانی عمومی پوست همه از مزایای استفاده از روغن بادام شیرین است. با استفاده منظم پوست صاف تر و سالم تر می شود.

3. درمان خشکی پوست:

برای هزاران سال، مردم از روغن بادام برای درمان مشکلات پوستی خشک از جمله اگزما و پسوریازیس استفاده می کردند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 که در روغن بادام به وفور یافت می شوند، تغذیه فوق العاده ای به پوست می دهند و به درمان خشکی پوست کمک می کنند.

4. از شر آکنه خلاص شوید:

رتینوئیدهای موجود در روغن ممکن است ظاهر آکنه را کاهش داده و گردش سلولی را افزایش دهند، در حالی که محتوای اسید چرب روغن ممکن است به حل کردن چربی اضافی روی صورت کمک کند. از آنجایی که روغن بادام ضد باکتری نیز می باشد، ضمن حفظ تعادل چربی طبیعی پوست، از بین بردن باکتری های عامل آکنه را تضمین می کند.

5. کاهش جای زخم:

روغن بادام در طب سنتی هندی برای کاهش جای زخم استفاده شده است. علائم کشش و جای زخم ممکن است تا حدی با غلظت ویتامین E کاهش یابد. استفاده منظم سنتز کلاژن و نوسازی سلولی را افزایش می دهد تا جای زخم و جای زخم را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: برای سیاهی دور چشم چی خوبه

چگونه از روغن بادام شیرین برای سیاهی دور چشم استفاده کنیم؟

اگرچه روغن بادام به تنهایی قابل استفاده است، اما در ترکیب با سایر محصولات ارگانیک معجزه می کند که قدرت آن را افزایش می دهد و در کنار هم عملکرد فوق العاده ای برای کاهش ظاهر سیاهی دور چشم دارد.

دستور 1: روغن ویتامین E و روغن بادام شیرین

هنگامی که ویتامین E به صورت موضعی تجویز می شود، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و یک آنتی اکسیدان قوی است. روغن بادام و ویتامین E با هم می توانند به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک کنند. این آنتی اکسیدان از پوست شما محافظت می کند و تاثیر متوسطی در از بین بردن کیسه های زیر چشم دارد. علاوه بر این، چین و چروک‌ها و پرپیگمانتاسیون اطراف چشم‌ها به لطف ویتامین E نرم‌تر به نظر می‌رسند. برای کاهش سیاهی دور چشم، نوسازی سلولی را تشویق می‌کند و به شدت پوست شما را آبرسانی می‌کند.

مواد مورد نیاز:

  • روغن ویتامین E : یک قاشق چایخوری
  • روغن بادام شیرین - 1 قاشق چایخوری

نحوه مصرف:

مرحله 1: مقدار مناسبی از هر دو روغن را بردارید و آنها را کاملاً ترکیب کنید.

مرحله 2: سپس این روغن را بمالید و به آرامی آن را روی ناحیه اطراف سیاهی ماساژ دهید.

مرحله 3: در نهایت روز بعد با آب ولرم بشویید.

دستور 2: ژل آلوئه ورا و روغن بادام شیرین

آلوئه ورا یک درمان شناخته شده برای درمان سیاهی دور چشم است زیرا سرشار از مواد مغذی قوی و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. آنتی اکسیدان ها در ژل آلوئه ورا که استخراج می شود فراوان است. علاوه بر این، پف زیر چشم را کاهش می دهد و بدون شک برای روشن کردن حلقه های تیره عمل می کند. علاوه بر این، استفاده مداوم از آلوئه ورا و روغن بادام به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

  • ژل آلوئه ورا - 1/2 قاشق چایخوری
  • روغن بادام شیرین - 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحله 1: روغن بادام و ژل تازه آلوئه ورا باید به مقدار مساوی با هم ترکیب شوند.

مرحله 2: این معجون را روی چشمان خود بمالید، سپس بگذارید یک ساعت بماند.

مرحله 3: سپس با آب خنک بشویید.

بیشتر بخوانید: ماسک دور چشم برای رفع سیاهی

دستور 3: عسل و روغن بادام شیرین

خواص ضد التهابی و سفید کننده طبیعی عسل به ارث می رسد. این ویژگی ها به خوبی برای روشن کردن حلقه های تیره زیر چشم و عیوب کار می کنند. روغن بادام و عسل به خوبی با هم کار می کنند و پوست اطراف چشم شما را صاف می کنند. علاوه بر این، عسل مرطوب، آبرسانی و از ایجاد چین و چروک در پوست شما جلوگیری می کند. از سوی دیگر، روغن بادام به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می شود و در ترکیب با عسل ارگانیک، برای از بین بردن سیاهی دور چشم شگفتی ایجاد می کند.

مواد مورد نیاز:

  • روغن بادام شیرین - 1/2 قاشق چایخوری
  • عسل ارگانیک - 1/2 قاشق چایخوری

روش مصرف:

مرحله 1: روغن بادام و عسل را باید به یک لگن تمیز اضافه کنید.

مرحله 2: در مرحله بعد، دو جزء را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر صاف ایجاد کنید.

مرحله 3: این مخلوط را با استفاده از نوک انگشتان خود روی ناحیه تیره زیر چشم قرار دهید.

مرحله 4: پس از گذاشتن آن در طول شب، صبح آن را بشویید و سپس خشک کنید.

دستور 4: گلاب و روغن بادام شیرین

ترپن ها، فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در گلاب آن را به یک ضد افسردگی و تسکین دهنده قوی چشم تبدیل می کند. علاوه بر این، از ناحیه اطراف چشم در برابر آسیب محافظت می کند و پف کردگی را به حداقل می رساند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی گلاب این امکان را به آن می دهد که در ترکیب با روغن بادام، بیماری ها را به سرعت بهبود بخشد. همچنین رنگ پوست دور چشم را یکدست می کند، بنابراین ظاهر سیاهی را به حداقل می رساند.

مواد مورد نیاز:

  • گلاب خالص - 1 قاشق چایخوری
  • روغن بادام شیرین - 1 قاشق چایخوری
  • پد پنبه ای

روش تهیه:

مرحله 1: پس از فرو بردن آن در مایع، گلاب را روی پد پنبه ای بمالید.

مرحله 2: مقداری روغن بادام را به دور چشم خود بمالید و پس از جذب گلاب به مدت دو تا سه دقیقه ماساژ دهید.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن بادام شیرین

مگر اینکه به آجیل حساسیت داشته باشید، روغن بادام موضعی معمولاً برای پوست بی خطر است. اگر به آن حساسیت دارید ممکن است باعث بثورات پوستی، التهاب و آکنه شود. برخی از آلرژی ها با بادام شیرین مرتبط هستند. در نتیجه، برخی از مردم فکر می کنند که روغن ممکن است گهگاه مانند یک آلرژی رفتار کند.

آن را روی ناحیه کوچکی از پوست تست کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر. شما باید روغن بادام فشار سرد با کیفیت بالا خریداری کنید. روغن بادام تصفیه شده یا فرآوری شده را نباید خریداری کرد زیرا ممکن است حاوی مواد اضافی باشد.

نتیجه

اگر می خواهید از روغن بادام برای روشن کردن گودی های زیر چشم خود استفاده کنید، از استفاده داروهای بدون نسخه خودداری کنید. اگر می خواهید درمان را تقویت کنید، روغن بادام را با محصولات طبیعی مانند عسل یا روغن آووکادو مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کرم رفع سیاهی دور چشم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 946
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 88
  • آی پی امروز : 225
  • آی پی دیروز : 313
  • بازدید امروز : 908
  • باردید دیروز : 1,498
  • گوگل امروز : 17
  • گوگل دیروز : 57
  • بازدید هفته : 6,463
  • بازدید ماه : 22,775
  • بازدید سال : 175,178
  • بازدید کلی : 2,540,567